další stránka = >>      2        3        4        5        6        7        8     


Bohatá muzikanská " pouť " Vaška Bařtipána po vlastech českých, ale i světových, snažili jsme se vybrat ze stovek fotek a dokumentů snad ty nejzajímavější . . .



. . . . nicméně halda fotek zůstala ještě v šuplíku . . .
FOTOGALERIE z cest již na 2 stránce . . .


FOTOGALERIE z hudebních cest USA, NORWAY . . .


Že by takhle... ?
Img 1

První muzikanské krůčky bylo studium na LŠU v Mostě (dříve liduška dnes ZUŠ) od 6ti let hrou na housle u prof. Holuba a Bohuna. Nezapomenu, když jsem šel na housle do hudebky a kluci venku hráli fotbal a sborově mě zpívali... " KDYŽ JSEM CHODIL DO HOUSLÍ A CVIČIL A CVIČIL, JAK ŠROUB..." No, necítil jsem se zrovna nejlépe v těch dětských letech a nejraději bych s houslema praštil, ale vydržel jsem úšklebky i ponižování a pokračoval dál.Tímto i dodatečně děkuji muzikanskému vedení mého dědy, který byl výborný klarinetista a měl na mě ne jenom z muzikanského hlediska velký vliv, včetně mojí maminky.Na hudebce se začalo dařit a byl jsem posílán na různé hudební soutěže na housle.Pamatuji si druhé místo v kraji v Ústí nad Labem, měl jsem i diplom, ale při stěhování z Plzně do Jičína je neznámo kde. Později jsem k houslím přibral klarinet a udělal talentové zkoušky na hudební konzervatoř V.N. v Roudnici nad Labem a později přijímací zkoušky.Zde byla tvrdá muzikanská škola.Každý žák musel absolvovat hru na smyčcový nástroj, dechový nástroj a povinný klavír.Mnoho žáků do půl roku odešlo, nevydrželi ten nápor, cvičilo se na nástroj i 7 hodin denně.Se mnou studovali např. Franta Hönig ( bubeník NOVÁ RŮŽE s Vildou Čokem ) Ota Baláž ( BALAGE - klávesy, saxofon, zpěv ) projekt BSP ( B aláž - S třihavka - P avlíček ) s Kamilem Střihavkou zpěv a Michalem Pavlíčkem kytara, určitě netřeba představovat , dále nejlepší banjový hráč v ČR Luboš Malina ( DRUHÁ TRÁVA s Robertem Křesťanem) mj. vynikající klarinetista a saxofonista, studoval ve vedlejší třídě naproti mě, už ve škole jsme zakládali různé projekty, on tíhnul k folku, tak již na škole založil blugras. skupinu LIŠÁCI, já jsem dal v té době také dohromady takový vlastní projekt ( vlastní tvorba inspirovaná SBB ) s vynikajícím kytaristou Miloněm Vitouškem a jeho bráchou, který hrál na bicí a s úspěchem je vystudoval na Teplické konzervatoři..

Již tenkrát jsem tíhnul ke klávesám a velká moje inspirace byla v té době skupina SBB z Polska s J.Skrzekem klávesovým mágem, viděl a slyšel jsem je na živo na dvou koncertech, ještě dnes mě z toho " mrazí..." SBB    SBB  nebo takový Czesław Niemen Czesław Niemen, Marian Varga Marian Varga rockové skupiny z Maďarska Omega Omega , Locomotiv GT Locomotiv GT, Scorpió Scorpió , ale úplně mě muzikansky dostala a velice ovlivnila při skládání vlastních věcí americká kapela Chicago. Ty promyšlené harmonie mimotonální...prostě paráda s obrovským drajvem, originálním SOUNDdem a zpěvem.I v dnešní době mají stále co říci.

  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači

K dalšim absolventům školy třeba namátkou bratr Vaška Neckáře, Honza Neckář, klávesák ve skupině BACILY a mnoho jiných špičkových muzikantů ( hodně v různých velkých kapelách - Big Band Karel Vlach, Gustav Brom, JOČR Kamil Hála, Felix Slováček, Mirko Foret, JORO Ostrava ) a další rozsetých po celém světě např. Japonsko ( J. Šimák ) i Austrálie ( F. Táborský ).

Img 2 Img 3 Img 4

Po absolvování konzervatoře a maturitní aprobaci na klarinet jsem byl přidělen do Posádkové hudby Plzeň



Další velká muzikanská zkušenost. Jako " muzikanské mláďe " okamžitě hrát s profesionálními muzikanty, kteří mají celoživotní zkušenost, nepotřebují zkoušet, zahrají vše a zahrají tzv., z " listu ". A ten tóóón....! Hráli jsme promenádní koncerty jak venku pro veřejnost, tak různé " nóbl " akce, slavnostní příležitosti, samozřejmostí byly státní akce hraní hymny a božích bojovníků, pamatuji si z dob pravěku, že jsme hráli i prezidentu Gustávu Husákovi, když přijel do Škodovky na besedu s dělníky.Byli jsme a hráli na místech kam se běžný smrtelník nemohl podívat, tzv. " ČERVENÉ SALÓNKY " velkých papalášů v plzeňském Prazdroji, bylo to zajímavé vidět, jak si páni žili.Hráli se i vojenské státní pohřby.
Doprovázeli jsme zpěváky z Plzeňského divadla, natáčeli jsme v Plzeňském rozhlase většinou polky valčíky, ale i symfonické skladby. Do dneška je možno na celoplošnim rádiu si poslechnout ( Plzeň, Praha , Vltava ) co jsme tehdá spáchali.


GASTRONOM   Posádková hudba Plzeň   deska se točila v Plzeňském rozhlase
       . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači

PRAZDROJ  Posádková hudba Plzeň   deska se točila v Plzeňském rozhlase
       . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači

Img 5 Img 6 Img 7 Img 20 Img 21

Img 22 Img 23 Img 24 Img 234 Img 2234
Img 211234 Img 52234 Img 52214 Img 514 Img 87514
Img 875114 Img 835114 Img 8114 Img 58114 Img 58514

U posádkové hudby Plzeň jsem měl úvazek 8 let, že nesmím odejít do civilu, tento úvazek se musel podepsat ještě než se šlo k matuře. To bylo pro mě absolutně nepřijatelné, jelikož jsem tíhnul k jinému stylu muziky a snažil se za každou cenu dostat do civilu i za cenu politických průserů.Byla taková doba.V té době ještě nebyly mobily a pamatuji se, že jsem volal z pošty Plzeň 1 do Londýna Toljovi Kohoutovi ( bubeník KATAPULTU, který do Anglie v té době zdrhnul), on měl v Londýně shop s hudebními nástroji a posílal nám muzikantům do Čech poslední povětšinou japonské ( Roland, Korg, Kawai, Yamaha,italské Siel, americké Sequential, Kurzwei, Rhodes Fender piano, ale i první samlovací mašiny, sequencery ap. no, ale ta darda cenová ... ) muzikanské výdobytky kapitalismu.Byli jsme blázni a fanatici a když se nám podařilo ušetřit na některou mašinku, hned jsme to vyměnili za "marušky" rozuměj západoněmecké MARKY a povětšinou po klucích z bývalé Jugoslávie jsme valuty dostávaly za kopečky na účet Tolji, ale také třeba Burgenštajna ap. Když jsme měli štěstí na slušného "Jugoše", tak valuty doručil v pořádku, ale stávalo se, že se předaly valuty a už jste ho a marušky nikdy neviděl, takhle jsem přišel o 3000,-DM, jó za blbost se platí, bohužel jsem neměl jiné možnosti, jelikož jsem byl v armádě a tam byl jakýkoliv styk s kapitalistickou cizinou vyloučen a zakázán. Abych se vrátil ještě k tomu telefonátu do Anglie.Že budu volat už dávno věděla vojenská kontrarozvědka a můj telefonát z pošty byl monitorován a nahráván. A už mě měli. Byl jsem snad každý týden na výslechu i s pověstnou lampičkou do " ksichtu ".Vyslýchali kvůli mě po jednom celou posádkovou muziku i kluky z civilu z muzikanské branže s kterýma jsem se stýkal.Vše trvalo skoro 2 roky, stohy spisů a zápisů proti mě.Ulevil jsem si až po té, když veškeré spisy předali voj. prokurátorovi a on to shledal neprůkazným.Později jsem se dozvěděl kdo mě práskal kontrášům.Byl to " kamarád " klarinetista s kterým jsem byl ubytován na tzv. " svobodárně " v Plzni. Věřil jsem mu a vše vyžvanil.Jmenoval se Pavel Zikuška a po mých zádech se vyšplhal a odešel od hudby a šel študovat vysokou politickou školu Marxisticko - Leninskou do Bratislavy tzv. VUML.

Hraní v posádkové hudbě mě čím dál více ničilo i když muzika byla naprosto profesionální, ale hraní pochodů, čepobití, přehlídky, přísahy, funusy... mě doslova ubíjelo a ke všemu byl člověk pořád na vojně a to byl snad největší zádrhel. "Byl jsem totální " ŠVEJK " , všichni šli v zástupu pravou nohou a jenom Bařťa šel levou, všichni si nechali vylepat vlasy nad límeček 2 cm podle přísného předpisu, Bařťa si vlasy podtáčel cukrovou vodou, ( abych nekřivdil ještě jeden byl taky takový oportunista kamarád klarinetista "PICASSO") podřízení mě měli podle řádu jako nadřízeného předpisově zdravit rukou - já jim to zákázal a s většinou si tykal, protože to byli vojáci muzikanti, kteří byli přiděleni k Posádkové muzice do orchestru, aby zde vykonali povinnou 2 letou základní vojenskou službu, převážně to byli kluci z konzervatoře.Celou vojnu jsem Švejkoval, se mnou by žádnou válku nevyhráli. Těch pokut co jsem dostal za nedodržení rozkazu, těch peněz z platu stržených za nedodržení příkazu, pak už mě dávali i domácí vězení a sám kapelník mj. Vrabec mě šel domu zkontrolovat, zda jsem doma a ne někde v šantánu.Doma jsem byl, ale asi za půl hodiny po jeho odchodu už jsem byl v kavárně na nějaké muzice ...

S klukama jsme chodili v Plzni po různých kapelách, kteří hráli po kavárnách a barech.Většinou to byli profíci, kteří hrávali po světě a na chvilku zavítali domu do Plzně a zase TRADÁÁÁ do světa.Hned jsme si je vychytali, když na Plzeňsku hráli.Měli pro nás v té době naprosto nedostupné aparáty a mašinky, vše si samozřejmě koupili venku.Obdivoval jsem jejich prof. zvuk, zpěv...Přiznávám, že jsem jim tiše záviděl, že se mohou takto muzikou živit.Byl jsem tak zblblý a posedlý muzikou, že jsem chodil poslouchat i pod okno kavárny ( např. GRAND HOTEL CONTINENTAL ) a tam poslouchat i hodiny.Bylo to další ovlivnění mojí muzikanské etapy.Jsem nesmírně rád, že jsem měl možnost na živo slyšet takové legendy, jako byl profesionální plzeňský SIGNAL ( 2 holky+kluk ) věčně v cizině, bohužel cizina se jim stala osudná, všichni tři zahynuli na dálnici v Německu.Nebo takový BURIÁNEK, další špičková muzikanská legenda.Kde hrál, tak muzikanti tam nesměli chybět, jo to byla škola.Nedávno jsem se dozvěděl, že je také po smrti...

Na vývěsce v Plzni jsem zahlédl inzerát, že amatérská kapela z Přeštic u Plzně hledá klávesáka.Další zlom v mojí muzikanské cestě.Každý víkend jsem motoráčkem z plzeńského nádraží odjížděl na zkoušku do Přeštic.Tam jsem měl půjčené varhany VERMONA NDR, jak já byl tehdá za ně šťastný.

Možná tomu chtěl,nebo napomohl osud, ale někde na produkci jsem se muzikansky zalíbil Honzovi Pekovi, další muzikanská legenda, bývalí profesionální hudebník, jeden čas spolupracoval i se SIGNÁLEM, prostě muzikanská osobnost.Přetáhl mě do své kapely, ale pořád jsme hrávali amatérsky, já neustále chodil do zaměstnání do Posádkové hudby.Takové aranže, který Honza pro mě psal jsem od té doby nikde neviděl, vše se muselo hrát na živo a klávesy tvořily páteř kapely.Musel jsem hodně jeho aranžerské party cvičit, fakt škola škol, psal pro mě jako kdybych měl pomalu 20 prstů a chtěl zahrát vše přesně. Měl dokonalý sluch, psal z hlavy nepotřeboval žádný nástroj, pouze magič a za chvíli byla celá aranže hotová, ale jak! Ještě to obohacoval svými průchodovými akordy, prostě úžasný. Muzikanský génius.Živě si vzpomínám na jeho noty psané černým fixem a krásným rukopisem.Do smrti na něho nezapomenu.Hrál baskytaru.Zemřel na infarkt... Díky Honzo za Tvoji muzikanskou školu!!!

Img 8 Img 9 Img 10 Img 30

   " Live jazzové improvizace " ... na YAMAZE S910 ... jen tak si pro sebe blbnu a relaxuji,
jazz a improvizace byly vždy mojí velkou vášní ...
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači

  " Hallelujah " v mém podání na klarinet, potažmo zpěvu . . . píseň napsal  Leonard Cohen   a byla vydána roku 1984
       . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači

  Frank Sinatra - " New York - New York " v mém podání na klarinet . . .
       . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači

  sólo na klarinet ve světové klasice " My Way " ( C.Francois-P.Anka )
       . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači

  nepovinně - povinná skladba každého klarinetisty... " Cizinec na pobřeží " ( Akr Bilk )
       . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači

   " U k u c h t i l " jsem něco ze své " makovičky "... před několika lety složil instrumentálku " Vzpomínky " ... skladba je hraná výhradně na klávesové nástroje, základ je quantizován, ale sóla a podklad je hrán na živo " růčo ", aby se docílilo živost nahrávky ...
       . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači

Pokud máte zájem si instrumentálku stáhnout do svého stroje v mp3, klikněte pravým tlačítkem na odkaz a dejte "uložit cíl jako ..." Vzpomínky

Další moje muzikanská cesta nabrala docela velký obrat a zásadní zlom.Pořád jsem hrál v Posádkové hudbě a v amatérské kapele s Honzou Pekem, s kytaristou Jirkou Weinfurtlem ( tehda s novym PEAVEY ), jako dnes slyším ten zvuk! Bicista můj výborný kámoš Evžen Juházs.
Nevím jak, nevím kde, nevím skorem kdy, ale jedno vím přesně. Jednoho dne mě oslovil člověk, který co se týče managerství a známostí v showbiznisu se pohyboval s lehkostí baletky.Nějak jsem mu asi učaroval a vsadil na mě.Ten pán se jmenoval David Kulich. Možná mnozí pamětníci po revoluci si budou pamatovat televizní stanici OK3, tak to bylo jeho, skoupil v Praze nějaké větší pozemky a vybudoval v nich televizní studia.I po 90tém roce i když už jsem byl v Jičíně, tak jsem v telce koukal na jeho debaty.Fascinovalo mě, že se důvěrně zná skorem s každým, kdo u nás v hudbě něco znamená.Dokonce i s BOŽSKÝM!!!( jasně i s Kájou Gottem ).V té době jsem poznal prostřednictvím Davida, jak funguje showbiznis a tykačka byla s většinou umělců z " obrazovky ", ale i s manažéry, což bylo důležitější.
David Kulich pochází původem ze Štěnovic ( kousek od Plzně ), znal jsem celou rodinu, maminku, která byla doktorka na transfúzce v Plzni, taťka doktor a už za totáče léčil na Maltě, manželka trpěla Davčovo avantýry, velice milá, je pravda, že se po čase rozvedli.Ale, abych přešel k věci.

David Kulich byl především zvukař, kterému v té době se mohl jen těžko někdo rovnat.Disponoval takovým zvukovým aparátem, že všem a ne jenom na plzeňsku se o tom mohlo jenom zdát. Jedině snad Kégler ( i když bývalí číšník, bedny ze začátku " CEKY " ), který tehdá zvučil na plzeňsku TURBO se mohl rovnat.
S Davidem jsme se dohodli, že uděláme skupinu " D I G I " , která bude postavená výhradně na mojich písničkách, zvukově hlavně na klávesách a trošku difuzovanou kytarou ( něco jako v té době dělal OK BAND, ale přeci jenom trošku jinak tak ňáko Bařťovo ) text obstará Jarolím Komorous ( Plzeň ), textoval i Extra band ( myslím POSLEDNÍ ZVONĚNÍ ), nebo v dobré konstalaci pan Machek textař, který textoval i pro Karla Gotta. Dopadlo to a Machek mě jednu písničku také otextoval.Finančně to " ošetřil " David.
Pracoval jsem na dalších a dalších písničkách, ( po pravdě jsem si připadal, jako v tom filmu " JEN HO NECHTE AŤ SE BOJÍ " s Luďkem Sobotou ). David znenadání přijel a byl jedině spokojen, pokud jsem byl za klávesama. Pamatuji si, že jednou u mě byla nějaká " fanynka " a já zrovna neskládal, nikdo si neumí představit, jak byl David nepříjemný. Prostě jsem měl fungovat, jako továrna na hity.

Protože David v té době zvučil kapely v první lize, včetně skupiny LIMIT - Žbirka, Projektil Pavel Roth, Milan Schelinger , brácha Jirky Schelingera, navrhl mě, zda než rozjedeme projekt " D I G I " , dáme dohromady všechny skladby a texty na DIGI,vezmu angažmá jen tak " mimochodem " ve skupině LIMIT s Mekym Žbírou, nebo PROJEKTIL s Milanem Schelingrem a Jirkou Hoppem, abychom si udělali budoucí reklamu, no vymyšleno a našlápnuto bylo. . .

Img 11 Img 12 Img 13 Img 14 Img 15

Img 16 Img 17

Vznik skupiny se datuje na rok 1979. PROJEKTIL odstartoval svou popularitu jako předkapela MIROSLAVA ŽBIRKY a skupiny LIMIT (v té době Zlatého slavíka). Mezi z mnoha úspěchů skupiny PROJEKTIL patří účast na festivalu v NSR a v roce 1983 se umístil v posluchačské anketě rozhlasového pořadu Větrník na pátém místě před skupinami OLYMPIC a ELÁN. Dva roky spolupracoval s FRANTIŠKEM RINGO ČECHEM (autor některých textů Projektilu) jako studiová kapela.Po tragickém odchodu JIŘÍHO SCHELINGERA na nebeskou rockovou scénu JIRKA HOPP natočil s jeho starou sestavou singl Zemětřesení/Strážci majáku. Kariéra skupiny byla přerušena a zničena zákazy tehdejších mocných...

skupina Projektil, největší hit ZAHRADA TICHA, dodnes to musím hrát a zpívat skoro VŠUDE !!!
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači

nebo TŘEŠŇOVÁ NÁLADA
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači

Obsazení skupiny PROJETIL :

zpěv: Jirka Hopp ( bodoval v té době i ve zlatém slavíku )
kytara: Ivan Sekyra ( autor Zahrady ticha )
basová kytara: Zdeněk Fák ( toho jsme zlanařili od Leška Semelky )
bicí nástroje: Antonín Fekl
klávesové nástroje: Václav Bařtipán
zvukový mistr: David Kulich
doprava: Václav Steska ( upravené autobusy na náklad a natřené khaki barvou, aby nás strážci zákona nestavěli, v domnění, že jsme vojenské vozidlo )
světla: už si nepamatuji, ale toho klučinu mám před očima


ZPÁTKY DO ZAHRADY TICHA: ( po této desce se zaprášilo během tří měsíců )

  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači.............CD Best of PROJEKTIL ............. 1000 sluncí
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači
.............CD Best of PROJEKTIL ............. Muž ze železných hor
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači
.............CD Best of PROJEKTIL ............. Madagaskar
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači
.............CD Best of PROJEKTIL ............. Poutník
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači
.............CD Best of PROJEKTIL ............. Jako Rolling Stones
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači
.............CD Best of PROJEKTIL ............. Je to síla
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači
.............CD Best of PROJEKTIL ............. Mám stratit svou dálku
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači
.............CD Best of PROJEKTIL ............. Modré UFO
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači
.............CD Best of PROJEKTIL ............. Předposlední
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači
.............CD Best of PROJEKTIL ............. S tebou
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači
.............CD Best of PROJEKTIL ............. Vítěz
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači
.............CD Best of PROJEKTIL ............. Vlak noční
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači
.............CD Best of PROJEKTIL ............. Vstáváš
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači
.............CD Best of PROJEKTIL ............. Zrcadla
  . . . . . .  poslechni   ve svém přehrávači
.............CD Best of PROJEKTIL ............. Zůstanu sám

Diskografie skupiny PROJEKTIL (Praha):

1982 SP Zahrada ticha - Uvadlé růže
1984 SP Planeta Gama - Muž ze Železných hor
1982 SP Noční vlak - Mám ztratit svou dálku
1984 SP Třešňová nálada - Marathon
1985 SP Madagaskar - Vzpomínky
1989 SP Lovci lebek - Kovárna
1983 SP Diskotéka - Jaký jsem byl (J.Hopp, F.R.Čech, K.Kahovec)
1981 SP Zemětřesení - Strážci majáků (J.Hopp a sk. F.R.Čeha)
1983 LP + MC František Ringo Čech 1983
1998 CD + MC Best of PROJEKTIL - Zpátky do Zahrady ticha . . .  ( po této desce se zaprášilo během tří měsíců )


další stránka = >>      2        3        4        5        6        7        8     


Všem dík za Vaši přízeň a těšíme se na setkání s Vámi.


. . . několik našich návštěvníků za poslední hodiny, kteří nám věnovali svůj čas . . . dikes a zase někdy " do CLICKEJTE " . . .

free counters